• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : Saturday - 5 October - 2024
3

پایش نحوه مدیریت پسماندهای عفونی مراکز درمانی بندر انزلی

  • کد خبر : 918
  • 22 فروردین 1402 - 15:57
پایش نحوه مدیریت پسماندهای عفونی  مراکز درمانی  بندر انزلی
سرپرست اداره حفاظت محیط زیست بندرانزلی گفت: نحوه مدیریت پسماند های عفونی توسط کارشناسان محیط زیست و شبکه بهداشت بندر انزلی پایش می شود.

 


به گزارش گیل مانا ، سید حسن جعفری گفت: در بازدید مشترکی که توسط کارشناسان شبکه بهداشت و درمان و اداره محیط زیست صورت گرفت ۱۱ مرکز درمانی این شهرستان از لحاظ مدیریت پسماند پزشکی مورد پایش قرار گرفت.

وی افزود: بررسی های صورت گرفته حاکی از رعایت ضوابط مدیریت پسماندهای پزشکی در مراکز درمانی شهرستان می باشد.

سرپرست اداره حفاظت محیط زیست انزلی گفت:در این بازدید ها راهنمایی های لازم برای مدیریت صحیح و اصلاح روند مدیریت پسماند های عفونی به مدیران مراکز درمانی ارایه شد .

جعفری افزود: تاکنون دو پزشک این شهرستان علیرغم صدور اخطاریه های مکرر قوانین مربوط به مدیدیت پسماند را تمکین ننموده اند که پرونده قضایی علیه ایشان مفتوح می شود.

وی تصریح کرد: یک کلینیک زیبایی که تاکنون قراردادی با شرکت معتمد به منظور انتقال پسماند های عفونی منعقد نکرده است که تذکرات و توصیه های لازم نسبت به انعقاد قرار داد و اصلاح روند موجود به مدیریت این مرکز داده شد. .

سرپرست اداره حفاظت محیط زیست شهرستان بندر انزلی در پایان گفت:در صورت مشاهده و گزارش هرگونه کوتاهی و سهل انگاری و عدم رعایت اصول و ضوابط زیست محیطی در زمینه مدیریت پسماندهای عفونی چه در مراکز بیمارستانی، بهداشتی و درمانی و چه در کلینیک های زیبایی در سطح شهرستان اقدامات قانونی صورت خواهد گرفت. پسماند های عفونی جزء پسماندهای خطرناک هستند و سلامت شهروندان را به خطر می اندازند. این پسماند ها شامل اجسام تیز و برنده،پسماند های دارویی ، سرطان زا ، پسماند های حاوی فلزات سنگین و …می باشد که نیازمند مدیریت صحیح و جلوگیری ازانتشار  آلودگی این پسماند ها در محیط می باشند . صاحبان مراکز درمانی موظف و مکلف به بستن قرارداد با شرکت های خصوصی برغای ساماندهی پسماند های عفونی خود می باشند.

پایان پیام/

لینک کوتاه : http://gilmana.ir/?p=918

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.