• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : Saturday - 5 October - 2024
3
سرپرست اداره محیط زیست رودسر خبرداد:

پاکسازی حدود ۹ کیلومتر از سواحل رودسر از زباله

  • کد خبر : 698
  • 26 اسفند 1401 - 14:47
پاکسازی حدود ۹ کیلومتر از سواحل رودسر از زباله
سرپرست اداره حفاظت محیط زیست رودسر گفت: حدود ۹ کیلومتر از ساحل این شهرستان از زباله در آستانه فرا رسیدن سال نو پاکسازی شد.

به گزارش گیل مانا، رحمان پورحسین از پاکسازی سواحل از زباله خبرداد و اظهار کرد: با توجه به اینکه سواحل شهرستان رودسر هرساله در تعطیلات نوروز میزبان شمار زیادی از گردشگران و مهمانان نوروزی است لذا پاکسازی ساحل در دستور کار اداره حفاظت محیط‌ زیست رودسر قرار گرفت که پس از هماهنگی با دادستان شهرستان توسط بخشداری ،شهرداری و دهیاران با نظارت محیط زیست از دهنه کیارود تا خط مرزی لنگرود بطول تقریبی ۹ کیلو متر پاکسازی کامل انجام شد .
وی از مهمانان و مسافران خواست، در زمان حضور خود در شمال کشور و نوار ساحلی با رعایت ملاحظات زیست محیطی  و مدیریت اصولی پسماند با اولویت تفکیک از مبدا ،در راه حفظ زیبایی طبیعت خدادادی با محیط زیست همراه باشند و اجازه ندهند زباله در طبیعت رها گردد.

*دستگیری شکارچی پلنگ در گیلان 

سرپرست اداره حفاظت محیط زیست رودسر از دستگیری شکارچی یک قلاده پلنگ به همراه پوست آن در این شهرستان خبر داد و گفت: در پی بدست آوردن اخبار و اطلاعات مبنی بر شکار یک قلاده پلنگ و فروش پوست این حیوان نادر و ارزشمند توسط سوداگران ونابود کنندگان آفریده های خلقت، کارشناسان و ماموران یگان حفاظت محیط زیست رودسر طی هماهنگی  با دادستان شهرستان، در یک اقدام هماهنگ و با جمع بندی اطلاعات و شگردهای اطلاعاتی، موفق شدند متخلف و فروشنده پوست این پلنگ را بازداشت کنند .
وی  افزود: پس از تشکیل پرونده ، متخلف به مراجع قضایی جهت سیر مراحل قانونی تحویل داده شد.
پورحسین از مردم خواست به محض باخبر شدن از شکار و یا قاچاق اعضای حیوانات مراتب را به اداره حفاظت محیط زیست شهرستان اطلاع دهند تا با همراهی آحاد مردم و دوستداران طبیعت جلوی از بین رفتن این گونه های منحصر به فرد گرفته شود.
پورحسین تصریح کرد: پلنگ ایرانی جز گونه‌های حفاظت شده و جریمه ضرر و زیان شکار آن یک میلیارد و دویست میلیون ریال (۱۲۰ میلیون تومان) است.

پایان پیام/

لینک کوتاه : http://gilmana.ir/?p=698

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.