• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : Saturday - 5 October - 2024
3
مدیرپزشکی انتقال خون گیلان خبرداد:

افزایش بیش از۸ درصدی اهدای خون در گیلان

  • کد خبر : 675
  • 04 اسفند 1401 - 21:31
افزایش بیش از۸ درصدی اهدای خون در گیلان
مدیرپزشکی اداره کل انتقال خون گیلان گفت: اهدا کنندگان خون در گیلان در 11 ماه گذشته 80هزار و 20واحد خون اهدا کردند.

به گزارش گیل مانا، دکتر گیتی ایزدی پور  در جمع خبرنگاران با بیان اینکه ۹۳هزار و۴۶۱ نفر در ۱۱ماه گذشته به پایگاه های انتقال خون گیلان مراجعه کردند، اظهار کرد: از این افراد ۸۰ هزار و ۲۰ نفر موفق به اهدای خون شدند.

وی افزود: از مجموع اهداکنندگان در ۱۱ ماه گذشته امسال ۴۵هزار و ۱۸۶ نفر مستمر و ۲۲ هزارو۹۴۲ نفر باسابقه بودند و هچنین ۱۱ هزار و ۸۹۲ نفر برای اولین بار به چرخه اهدای خون پیوستند.

مدیرپزشکی و سخنگوی اداره کل انتقال خون گیلان از مردم نوعدوست  گیلان خواست تا در حرکتی دیگر برای کمک به بیماران نیازمند به خون در انتقال خون گیلان و پایگاه های انتقال خون در شهرستان ها حضور یابند، تاکید کرد: هم اکنون نیاز مبرم به اهدای خون به ویژه نیاز به گروه های خونی o مثبت و منفی و A مثبت و منفی است،

ایزدی پورتصریح کرد: خونی که هموطنان اهدا می‌ کنند به مصرف بیماران تالاسمی، هموفیلی، دیالیزی، سرطانی، نوزادان مبتلا به زردی، تصادفات، عمل‌ های جراحی، سوختگی ‌ها و آسیب ‌دیدگان حوادث غیرمترقبه می‌ رسد.

وی درباره اهداکننده مستمر ، گفت: اهداکننده ای است که فاصله زمانی بین دو اهدای وی کمتر از ۱۲ ماه باشد، با توجه به این که نیاز به خون و فرآورده‌ های خونی یک نیاز مداوم و همیشگی است و چون تهیه فرآورده‌ هایی مثل پلاکت، تنها از خون تازه امکان ‌پذیر است، از عموم هم استانی های عزیز دعوت می‌ شود تا با اهدای خون خویش در تمامی ایام ، زندگی را به بیماران نیازمند به خون هدیه کنند.

مدیرپزشکی اداره کل انتقال خون گیلان  ادامه داد: استان گیلان به دلیل گردشگر پذیربودن ، آمار بالای جراحی های قلب و عروق ، تصادفات، تعداد زیاد بیماران هموفیلی ، تالاسمی و فاویسمی جزء استان های نخست ایران از نظر مصرف فرآورده های خونی است.

پایان پیام/

لینک کوتاه : http://gilmana.ir/?p=675

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.