• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : Saturday - 5 October - 2024
2
عضو شورای شهر رشت:

بحران آب و فاضلاب در رشت به زودی دامان شهر را می گیرد

  • کد خبر : 522
  • 08 بهمن 1401 - 16:07
بحران آب و فاضلاب در رشت به زودی دامان شهر را می گیرد
عضو شورای اسلامی شهر رشت با بیان اینکه بحران آب و فاضلاب در رشت به زودی دامان شهر را می گیرد، گفت: هدر رفت آب در خیابان جانبازان رشت در شرایطی که زنگ خطر بحران آب در کشور به صدا درآمده بسیار تعجب برانگیز است.

به گزارش گیل مانا، مسعود عباس نژاد ظهر امروز در هفتاد و یکمین جلسه شورا با اشاره به اینکه همدلی خوبی در شورا حاکم است اظهار کرد: سرپرست شهرداری رشت تمام تلاشش را به منظور رفع مشکلات و تسریع در اجرای پروژه ها به کار گرفته است.

وی با بیان اینکه بحران آب و فاضلاب در رشت به زودی دامان شهر را می گیرد، افزود: هدر رفت آب در خیابان جانبازان رشت در شرایطی که زنگ خطر بحران آب در کشور به صدا درآمده بسیار تعجب برانگیز است.

رئیس کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شورای رشت با تاکید به اینکه رشت در حوزه بودجه ملی بسیار فقیر است تصریح کرد: تحقق بودجه ملی در شهرها توسط نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی محقق می شود و شهر رشت با توجه به مشکلات عدیده نیاز دارد تا از این بخش بیشتر بهره مند شود.

عباس نژاد با اشاره به اینکه وجود تیر و برق ها در وسط خیابان ها و معابر در اختیارات شورا و شهرداری نیست بیان کرد: رینگ ۹۰ متری پروژه بزرگی است که نیازمند ورود جدی و حمایت نماینده های مردم رشت در مجلس شورای است.

وی به یک ماده قانونی  که در سال ۱۳۳۶ ثبت و در سال ۱۳۶۶ اصلاح شد اشاره کرد و گفت:  در این ماده قانونی موضوع استفاده پزشکان از ساختمان ها بررسی شد و وقتی یک ساختمان توسط یک پزشک به مجتمع پزشکی تبدیل می شود یقینا نیازمند ایجاد پارکینگ های متعددی است و پزشکانی که چنین حجم درآمدی بالایی دارند باید سهم تجاری خود را به شهرداری پرداخت کنند تا شهرداری بتواند نسبت به ایجاد پارکینگ های عمومی اقدام کند.

رئیس کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شورای رشت به خرید اتوبوس های جدید برای رشت اشاره کرد و گفت: ۹ دستگاه اتوبوس جدید را به ناوگان حمل و نقل عمومی اضافه کرده ایم و اتوبوس های دیگر نیز تا پایان سال فعالیت خود را آغاز می کنند.

*پارک پانصد هکتاری لاکان از ظرفیت های رشت است

رئیس کمیسیون توسعه پایدار شورای رشت در این جسله با اشاره به اینکه پارک پانصد هکتاری لاکان از جمله ظرفیت های رشت است اظهار کرد: این پارک می تواند به یک جاذبه بزرگ گردشگری تبدیل شود .

هادی رمضانی با بیان اینکه از نمایندگان مردم رشت در مجلس شورای اسلامی انتظار همراهی داریم افزود: یقینا بسیاری از پروژه ها نیازمند اعتبارات ملی است و امیدواریم در این باره با حمایت نمایندگان مردم رشت در مجلس ، اعتبارات خوبی به پروژه های مهمی همچون زباله سوز، رودخانه ها و ترافیک رشت اختصاص پیدا کند.

*تعیین تکلیف مالکیت تالاب عینک رشت

رئیس کمیسیون بهداشت ،محیط زیست و خدمات شهری شورا در هفتاد و یکمین جلسه این شورا  با اشاره به اینکه پسماند دغدغه جدی شهر است اظهار کرد: رفع این دغدغه بزرگ نیازمند اختصاص اعتبارات ملی است.

حسن کریمی به تالاب عینک رشت اشاره کرد و گفت: یقینا با تعیین تکلیف مالکیت تالاب ، در کوتاهترین زمان ممکن پروژه سرمایه گذاری در آن اجرایی می شود که به لحاظ گردشگری و ایجاد اشتغال بسیار تاثیر گذار است.

وی با تاکید به تجهیز ناوگان آتش نشانی شهرداری رشت به تجهیزات مدرن افزود: یقینا آتش نشانان خدوم و پر تلاش رشت به منظور اجرای عملیات های اطفای حریق نیازمند برخورداری از تجهیزات مدرن هستند و برای این اقدام نیازمند نیازمند اعتبارات فراوانی هستیم که خارج از توان شهرداری رشت است.

پایان پیام/

 

لینک کوتاه : http://gilmana.ir/?p=522

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.