• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : Friday - 4 October - 2024
1
مدیرکل محیط زیست گیلان خبرداد:

شناسایی منابع آلاینده رودخانه های زرجوب و گوهررود رشت

  • کد خبر : 430
  • 27 آذر 1401 - 17:22
شناسایی منابع آلاینده رودخانه های زرجوب و گوهررود رشت
مدیرکل حفاظت محیط زیست گیلان از شناسایی تمام منابع آلاینده رودخانه های زرجوب و گوهررود رشت برای کاهش ورود آلودگی ها به تالاب انزلی خبر داد.
به گزارش گیل مانا، حمزه عشوری در جمع خبرنگاران با اشاره به اختصاص اعتبارات ملی برای جمع آوری فاضلاب های رشت، صومعه سرا و انزلی اظهار کرد: خوشبختانه برای تسریع در انجام این کار و حذف بروکراسی های اداری اقداماتی از جمله قرارگاه جهادی ایجاد شده است.

 وی با بیان اینکه آلودگی های رودخانه های گوهررود و زرجوب به تالاب انزلی می ریزد، افزود: منابع آلاینده زرجوب و گوهررود به طور کامل شناسایی شده است.

 عشوری ادامه داد: چندین منبع آلودگی در حوزه تالاب انزلی وجود دارد که فاضلاب شهر صنعتی رشت یکی از این منابع است.

 وی خاطرنشان کرد: اتفاقات خوبی در پیش است و امیدواریم با پشتیبانی صندوق ملی محیط زیست، مشکلات حل شود و انجام این امر در مراحل پایانی است.

 مدیرکل حفاظت محیط زیست گیلان با اشاره به نقش جوامع محلی در احیای تالاب انزلی، تصریح کرد: اعتقاد داریم با آموزش و مشارکت ها حال این اکوسیستم آبی خوب می شود و این اتفاق زمانی در تالاب انزلی رخ خواهد داد که بومیان و ذینفعان آن مشارکت داشته باشند.

 عشوری با بیان اینکه برای اعتبارات ملی در حوه تالاب انزلی بیش از ۱۴ میلیارد تومان پیشنهاد داده شده است، گفت: با پیش رفتن به سمت بهره برداری خردمندانه خواهیم توانست گامهای موثری در جهت احیای تالاب انزلی برداریم.

پایان پیام/

لینک کوتاه : http://gilmana.ir/?p=430

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.