• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : Saturday - 5 October - 2024
2
رئیس جهاد کشاوری گیلان تاکید کرد:

ضرورت استفاده از نخبگان در افزایش بهره وری کشاورزی گیلان

  • کد خبر : 397
  • 24 آذر 1401 - 18:34
ضرورت استفاده از نخبگان در افزایش بهره وری کشاورزی گیلان
رییس سازمان جهاد کشاورزی گیلان با اشاره به ضرورت بهره گیری از ظرفیت نخبگان برای رفع چالش تامین آب برنج گیلان، گفت: باید از ظرفیت نخبگان برای ارتقای ظرفیت تولید و اشتغال استان استفاه شود.

به گزارش گیل مانا، صالح محمدی در نشست تخصصی مدیریت آب کشاورزی با بیان اینکه گیلان استان کشاورزی است و ۵۰ درصد اقتصاد این استان  وابسته به کشاورزی است، اظهار کرد: میزان تولیدات کشاورزی گیلان تامین کننده بخش مهمی از  امنیت غذایی کشور است.

وی با اشاره به ضرورت بهره گیری از ظرفیت نخبگان برای رفع چالش تامین آب برنج گیلان، ادامه داد: باید از ظرفیت نخبگان برای ارتقای بهره وری بیشتر بهره بگیریم تا به ظرفیت تولید و اشتغال استان اضافه شود.

رییس سازمان جهاد کشاورزی گیلان با اشاره به اینکه تنها راه عبور از بن بست ها استفاده از تولیدات علمی در بخش کشاورزی است، تصریح کرد: باید از بخش دانشگاهی استان برای رفع نگرانی ها به خصوص چالش تامین آب بخش کشاورزی بهره ببریم.

 محمدی با بیان اینکه ضرورت دارد در حوزه تامین آب هوشمندانه حرکت کنیم زیرا ۸۰ درصد مصرف هوشمندانه آب به بحث مدیریتی بر می گردد، افزود: از آنجاییکه میزان بارش سالیانه در کشور ما بسیار کمتر از میانگین جهانی است زمان آن رسیده که در مدیریت آب هوشمندانه رفتار کنیم تا دچار مشکل نشویم.

وی خاطرنشان کرد: بحث کم آبی یک واقیعت علمی است که باید آن را بپذیریم و امسال هم جزء سالهای کم بارش است، به همین دلیل باید از ظرفیت همه دستگاه ها و مراکز علمی استفاده شود.

رییس سازمان جهاد کشاورزی گیلان افزود: سال گذشته بهره وری آب در استان ارتقا یافت و توانستیم در عملکرد برنج ۲۰ درصد، محصولات باغات کشاورزی  ۱۵ درصد و در زیتون ۳۰۰ درصد افزایش علمکرد را شاهد باشیم.

پایان پیام/

لینک کوتاه : http://gilmana.ir/?p=397

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.