• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : Friday - 4 October - 2024
2
کنگره شهید میرزا کوچک ؛

همایش تبار شناسی شخصیت میرزا کوچک ۹ آذر برگزار می شود

  • کد خبر : 303
  • 06 آذر 1401 - 16:25
همایش تبار شناسی شخصیت میرزا کوچک ۹ آذر برگزار می شود
مدیر کمیته علمی کنگره بین المللی شهید میرزا کوچک گفت: همایش تبار شناسی شخصیت میرزا و نهضت جنگل در 9 آذر ماه در رشت برگزار می شود.

به گزارش گیل مانا، فرید نجفی در جمع خبرنگاران، از برگزاری همایش تبار شناسی شخصیت میرزا و نهضت جنگل در تاریخ ۹ آذر ماه ۱۴۰۱ و به میزبانی دانشگاه گیلان خبر داد و اظهار کرد: میرزا یکی از شخصیت‎ های برجسته تاریخ معاصر به شمار می رود که با تأکید بر آموزه های نوین اسلامی و استقلال کشور حاکمیتی مبتنی بر مردم را پایه ریزی کرد.

وی با اشاره به اینکه مقام معظم رهبری نهضت میرزا را مینیاتوری از انقلاب اسلامی می دانند، گفت: حضور مردم در تصمیمات اتحاد اسلام و مبارزه فراگیر با معاندان داخلی و خارجی از پویایی نهضت جنگل حکایت دارد .

مدیر کمیته علمی کنگره بین المللی شهید میرزا کوچک گفت: متاسفانه ما کمتر درباره شخصیت و تبار نهضت جنگل سخن گفتیم و نیاز هست جوانان ما میرزا را بهتر بشناسند.

نجفی، همایش تبار شناسی شخصیت میرزا کوچک و نهضت جنگل را برنامه ای ذیل کنگره بین ‎الملی میرزا کوچک عنوان کرد که با مسئولیت پژوهشکده گیلان شناسی دانشگاه گیلان فعال بوده است.

 وی درباره محورهای همایش افزود: بررسی ابعاد شخصیتی میرزا کوچک ، تبیین منش و روش های تربیتی و رفتاری میرزا کوچک، نهضت جنگل به روایت میرزا، شخصیت میرزا و نهضت جنگل به روایت موافقان و مخالفان داخلی ، افکار و اندیشه‎های میرزا به روایت بیگانگان ، میرزا کوچک به روایت یارانش، شبهه شناسی شخصیت میرزا و نهضت جنگل میرزا و نهضت جنگل به روایت روزنامه جنگل، الگوهای حکمرانی میرزا در نهضت جنگل و مطالعات تطبیقی نهضت جنگل با جنبش ‎های معاصر از جمله محورهایی که در این همایش به آن پرداخته شده است.

*دریافت بیش از ۶۰ مقاله کنگره میرزا کوچک

مدیر کمیته علمی کنگره بین المللی شهید میرزا کوچک خاطر نشان کرد: دبیرخانه همایش بیش از ۶۰ مقاله دریافت کرده که در این بین ۲۰ مقاله برای سخنرانی پذیرفته و مقالات دریافت شده علاوه بر پژوهشگران گیلان و اعضای هیأت علمی دانشگاه گیلان،از دانشگاه های تبریز ، تهران ، خلیج فارس ( بوشهر )، علامه طباطبایی ، اصفهان ، دانشگاه مازندران و دانشگاه بین المللی امام خمینی (ره) قزوین می باشند.

نجفی یادآور شد: مجموعه چکیده مطالب، گردآوری و در روز همایش که با حضور نماینده ولی فقیه در گیلان و رئیس شورای سیاست گذاری کنگره، استاندار گیلان و رئیس کنگره و نیز شخصیت‎های علمی و فرهنگی ملی و استان است، منتشر می شود.

پایان پیام/

لینک کوتاه : http://gilmana.ir/?p=303

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.