• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : Friday - 4 October - 2024
1

۱۳ آبان نگین درخشان بر تاریخ ملت ایران

  • کد خبر : 176
  • 13 آبان 1401 - 17:17
۱۳ آبان نگین درخشان بر تاریخ ملت ایران
13 آبان نماد اقتدار، ایستادگی، مقاومت،وحدت ملی و نگین درخشان بر تاریخ استکبارستیزی ملت ایران است.

به گزارش پایگاه خبری گیل مانا، ۱۳ آبان روز ملی مبارزه با استکبار جهانی و روز دانش آموز و یادآور سه رویداد بزرگ و مهم در تاریخ سرزمین عزیزمان ایران است، تبعید حضرت‌ امام‌ خمینی (ره) در سال‌ ۱۳۴۳، کشتار دانش‌آموزان‌ در سال‌ ۱۳۵۷ و تسخیر لانه‌ی‌ جاسوسی‌ در سال‌  ۱۳۵۸ به دست دانشجویان پیرو خط امام به عنوان رویدادهای مهم در این روز و یادآور رشادت ها و ایستادگی ملت ایران است. ۱۳ آبان نماد اقتدار، ایستادگی، مقاومت،وحدت ملی و نگینی درخشان بر تاریخ استکبارستیزی ملت ایران است.

 

۱۳ آبان زمان تجلی اتحاد ملی است

نماینده ولی فقیه در گیلان با اشاره به حضور باشکوه ملت ایران در راهپیمایی ۱۳ آبان، اظهار کرد: امروز روز ملی مبارزه با استکبار جهانی است و حضور پرشکوه و بی‌نظیر مردم در خیابانها و ابراز انزجار آنها از آمریکا و دشمنان این کشور و نظام ستودنی است و از سوی دیگر هرچه آمریکا را خشمگین ترو عصبانی‌تر کنیم، باعث شادی و سرور ملت ایران اسلامی و سایر ملل آزاده جهان خواهد شد.

آیت الله رسول فلاحتی با اشاره به اینکه یوم‌الله ۱۳ آبان زمان تجلی وحدت، انسجام و اتحاد ملی است که رکن محوری اقتدار نظام و دوام و قوام آن در برابر هر تهدید، توطئه، خباثت و دشمنی تا به امروز بوده و هست، افزود: حضور با شکوه مردم در راهپیمایی ۱۳ آبان، تفسیر اقتدار، قدرت و استمرار راه شهیدان و انقلاب است.

وی تاکید کرد: مردم با حضور یکپارچه خود به جبهه کفر نشان دادند و ثابت کردند که همچنان پای آرمانهای انقلاب ایستاده و دست از انقلاب نخواهند کشید.

حماسی مردم در راهپیمایی بیانگر بصیرت ملی است

 

استاندار گیلان در جمع راهپیمایان ۱۳ آبان‌ روز ملی مبارزه با استکبار جهانی در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: مردم عزیز ایران اسلامی و گیلان همواره در برابر دشمنان منسجم، متحد و یکپارچه بوده‌ و هستند.
اسدالله عباسی با اشاره به حضور آگاهانه و هوشمندانه مردم ولایتمدار در صحنه مبارزه با استکبار، افزود: گیلانیان ولایتمدار همگام با مردم ایران اسلامی هم‌صدا و همدل سعی کرده‌اند که دشمن را بشناسند و با بصیرت و آگاهی که دارند، به موقع در صحنه حضور حماسی پیدا کنند.
وی با اشاره به اینکه یوم الله ۱۳ آبان یکی از روزهایی است که حضرت امام (ره) از آن به عنوان انقلاب دوم و روز ملی مبارزه با استکبار جهانی نام برده‌اند، گفت: مردم ما دشمن را می‌شناسند و می‌دانند که مثلت شوم آمریکایی، صهیونیستی و انگلیسی هیچ وقت موفق نخواهد شد.
استاندار گیلان خاطرنشان کرد: مردم در همه عرصه‌ها چه در دفاع مقدس و چه در تحریم‌های ظالمانه اقتصادی محکم و مقاوم ایستاده‌اند.
عباسی با بیان اینکه حضور حماسی مردم در راهپیمایی بیانگر بصیرت ملی است، افزود: ملت مقاوم ایران اسلامی با حضور پرشکوه در راهپیمایی ثابت کردند که در برابر دشمن پیروز میدان هستند.
وی افزود: دشمن مایوس، ناامید و شکننده بوده و در این مسیر، زوال دشمن و پیروزی نهایی مسلمانان و کشور عزیز ایران اسلامی در پیش است.

۱۳ آبان روز ایثار و فداکاری دانش آموزان است

یک معلم در حاشیه راهپیمایی ۱۳ آبان به خبرنگار گیل مانا گفت: یوم اللّه سیزده آبان، یادآور حماسه ها، ایثارها و فداکاری های دانش آموزان عزیزمان است و به این دلیل به عنوان روز دانش آموز نامیده شده تا خاطره فرزندان عزیز و دلیر انقلاب را یادآور شود و نام و یاد آنها همیشه در بین همگان جاویدان باشد.

لیلا رضایی با بیان اینکه این روز درسی فراموش نشدنی برای تمام دانش آموزان دنیا است، تاکید کرد: دانش آموزان باید در برابر ابرقدرت های چپاول گر به مبارزه بپردازند تا عزتمند زندگی کنند و یادشان باشد که برای حفظ کشور عزیزمان در برابر بیگانگان و حفظ امنیت شهدای زیادی تقدیم این آب و خاک شده است.

این معلم با بیان اینکه باید برنامه ها و برنامه ریزی مشخصی در مدارس تدوین شود تا دستاوردهای ۱۳ آبان به دانش آموزان به درستی تبیین شود، گفت: دانش آموزان باید با مطالعه تاریخ سرزمین عزیزمان ایران دوست و دشمن را به خوبی بشناسند تا در برابر بیگانگان و خواسته های نادرست آنها بیاستند.

رضایی با اشاره به اینکه سیزدهم آبان به همه مستضعفان جهان آموخت که بر ضد مستکبران قیام کنند و حقوق از دست رفته خویش را از چنگال استکبار و استعمار بیرون کشند، یادآور شد: پیام روز سیزدهم آبان به مسلمانان این است که در برابر ظلم و زورگویی ابرقدرت ها سرتسلیم فرود نیاورند.

 

۱۳ آبان نماد ایستادگی امت انقلابی ایران است

استاد دانشگاه در حاشیه راهپیمایی ۱۳ آبان به خبرنگار گیل مانا گفت: حس استبدادگریزی و استکبارستیزی به‌عنوان شاخصه ی یک حکومت الهی و ملت امام حسینی(ع) در وجود نوجوانان، جوانان و همه اقشار مردم چنان پرورش داده شده که در حوادث اخیر باعث عصبانیت دشمنان شده است.

وی با بیان اینکه استکبار جهانی همیشه با دیکتاتوری رسانه ای خود سعی دارد دنیا را در سطله خود قرار دهد، افزود: دشمنان هیچگاه به این مقصود شوم خود دست نخواهند یافت و جوانان و نوجوانان ایران همیشه آگاه و هوشمندانه در برابر آنها ایستادگی کرده اند.

استاد دانشگاه، ۱۳ آبان را به عنوان نماد مقاومت، پایداری و ایستادگی امت انقلابی ایران اسلامی دانست و اظهارکرد: یکی از وظایف نسل جوان امروز و آینده این است تا قدرت‌ و عظمتی‌ را که‌ در سایه‌ی‌ اسلام‌، وحدت‌ و مجاهدت رزمندگان‌، سردار دل‌ها شهید حاج قاسم سلیمانی عزیز به‌ دست‌ آمده، حفظ کنند.

پایان پیام/

لینک کوتاه : http://gilmana.ir/?p=176

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.