• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : Friday - 4 October - 2024
3
استاندار گیلان تاکید کرد:

جدیت در اجرای طرح توسعه گردشگری تالاب استیل آستارا

  • کد خبر : 81
  • 05 آبان 1401 - 19:25
جدیت در اجرای طرح توسعه گردشگری تالاب استیل آستارا
استاندار گیلان، تالاب های شهرستان آستارا از جمله تالاب استیل را دیگر جاذبه های مهم استان دانست و گفت: باید نسبت به حفظ این ظرفیت ارزشمند اهتمام ویژه ای داشت و اجرای طرح توسعه گردشگری در این محدوده را با جدیت دنبال کرد.
 به گزارش پایگاه خبری گیل مانا به نقل از روابط عمومی و امور رسانه حفاظت محیط زیست گیلان؛ مدیرکل حفاظت محیط زیست گیلان حمزه عشوری به همراه معاونت محیط طبیعی و تنوع زیستی محیط زیست گیلان ؛ صبح چهارشنبه  در سفر یک روزه به آستارا با همراهی و استاندار و جمعی از مدیران کل دستگاه های اجرایی مرتبط، از روند گسترش پایانه حمل و نقل صادراتی کالا، پروژه گردشگری تالاب بین المللی استیل و نیز مسیر ریل گذاری راه آهن رشت- آستارا در این شهرستان بازدید کردند.

استاندار گیلان در این بازدیدها تاکید کرد که همه پروژه ها به ویژه طرح هایی که مرتبط با فرآیند تقویت تجارت هستند، با همتی مجدانه و عزمی جهادی و انقلابی، به سرانجام برسد و تاخیر در بهره برداری از آنها، پذیرفتنی نیست.
دکتر اسدالله عباسی از مسئولان خواست با جدیت امور را به دست گرفته و تلاش کنند تا هر چه زودتر طرح‌های نیمه تمام را تکمیل کنند.
وی پس از بازدید از چند طرح سرمایه گذاری بخش گردشگری در منطقه گردنه حیران شهرستان آستارا ، در جمع خبرنگاران گفت: گردشگری، صنایع دستی و میراث ملموس و ناملموس فرهنگی از مزیت های گیلان است که این مهم در شهرستان آستارا جلوه و جایگاهی ویژه دارد.
استاندار با اشاره به قابلیت های متعدد گردشگری آستارا، حیران را منطقه بکر و بسیار زیبا خواند که مورد توجه سرمایه گذاران بخش خصوصی قرار گرفته و جایگاه خوبی در اقتصاد و اشتغال گردشگری دارد.
دکتر عباسی حمایت از سرمایه گذاران و فراهم آوردن نیازهای آنان را برای همه مسئولان ضروری دانست و به اقدامات حمایتی دولت سیزدهم در بخش گردشگری و سرمایه گذاری اشاره کرد.
وی تالاب های شهرستان آستارا از جمله تالاب استیل را از دیگر جاذبه های مهم استان خواند و تاکید کرد: باید نسبت به حفظ این ظرفیت ارزشمند اهتمام ویژه ای داشت و اجرای طرح توسعه گردشگری در این محدوده را با جدیت دنبال کرد.

تالاب استیل آستارا با ۱۳۸ هکتار مساحت، درختان توسکا، انواع پرندگان مهاجر و بومی و امکانات تفریحی نظیر قایق سواری در حاشیه جاده آستارا به تالش واقع شده و یکی از مناطق گردشگرپذیر شهرستان آستاراست.

شهرستان مرزی بندر آستارا با ۹۱ هزار نفر جمعیت در منتهی الیه غرب استان گیلان و همسایگی جمهوری آذربایجان قرار دارد و مرکز آن با جاذبه‌های طبیعی، اقتصادی و تاریخی یکی از ۲۰ شهر گردشگرپذیر ایران است.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : http://gilmana.ir/?p=81

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.